perjantai 25. huhtikuuta 2014

Viimeinen silmukka

Moni on varmasti huomannut, että mun aktiivisuus täällä blogimaailmassa on laskenut paljon viime aikoina. Tästä syystä oonkin tullut siihen lopputulokseen, että kaikki hyvä loppuu aikanaan.

Nyt on tämän ja Just being me-blogin maanpäällinen elämä tullut päätökseensä.

Tähän päätökseen on johtanut pitkä pohdinta. Varsinkin viimeisen kolmen kuukauden aikana mä oon miettinyt päivittäin blogieni kohtaloa ja tullut tulokseen, että mun ei oo enää luonteva jatkaa näin. Mä ikään kuin tunnen itseni ulkopuoliseksi omissa blogeissani. Tuntuu, että mä oon kasvanut ulos täältä.

Bloggaaminen ei ole enää tuntunut mukavalta - se on pikemminkin ollut stressaavaa: ajatus siitä, että pitäisi bloggata, on jyskyttänyt takaraivossa antamatta armoa tai rauhaa. Bloggaaminen kuitenkin on minulle harrastus, ja harrastuksenhan tulisi olla mukava, stressitön.

Ja tämä ahdistaa, estää sen mukavan fiiliksen, jota bloggauksesta pitäisi välittyä. Tämän vuoksi en ole jaksanut juurikaan panostaa blogiini: tauot ovat venyneet, vaikka asiaa olisi ollut. Bloggaamisesta tuli pikku hiljaa teennäistä, ei sellaista vilpitöntä, luonnollista, jollaista sen tulisi olla.

Tämä ei missään nimessä ole ollut helppo päätös.

Reilu 3 vuotta on elämässäni pitkä aika. En millään tavalla kadu näitä vuosia - tämä on ollut hyvin kasvattava kokemus. Tästä syystä onkin todella haikeaa tehdä tämä päätös. Mutta tämä tuntuu oikealta.

Toisaalta tämä tauko bloggaamisesta on tehnyt minulle hyvää: se on saanut minut tajuamaan, että joskus on hyvä antaa asioiden olla, se on auttanut ymmärtämään, että kaikella on aikansa. Se on saanut minut tajuamaan, mitä uusi alku oikeasti tarkoittaa - uusi alku, josta mä oon alitajuntaisesti haaveillut jo kauan.

Jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden, niin minäkin. Siksi olen päättänyt aloittaa bloggaamisen puhtaalta pöydältä: uusi blogi. En siis ole todellakaan lopeta neulomista, enkä myöskään niistä tänne nettiin raportoimista. En ole valmis luopumaan blogimaailmasta - ette te niin helpolla minusta pääse!

Jatkossa minut löytää blogista HeidiKaroliinaA. Tervetuloa moikkaamaan!
Näyttökuva (5)
Täten onkin tullut jäähyväisten aika, mutta vain tämän blogin puitteissa. Kiitos teille kaikille näistä vuosista.

Tapaamisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti